Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Udržitelnost
  4. Greenwashing: aneb firmy, které se snaží zalíbit nepoctivě

Greenwashing: aneb firmy, které se snaží zalíbit nepoctivě

Evropská komise společně s institucemi pro ochranu spotřebitele zveřejnila před třemi dny výsledky průzkumu, který se zabývá tzv. Greenwashingem. Výsledek tohoto průzkumu je součastí programu “sweep”, odkaz na zdroj je ZDE.

Ekologie, udržitelnost, sekáč, second-hand

Autor: Michal Marek

Greenwashing je praktika, kterou využívají firmy a businessy za účelem získání lepší image. Tváří se, že dělají pro přírodu a udržitelnost mnohem více, než to mu tak doopravdy je. Orgány ochrany spotřebitelů věří, že ze všech testovaných webů je 42% problémových - tzn. že obsahují přehnané a nebo neúplné informace, které by se dali označit za "nekalé praktiky". Předpokládá se, že greenwashing bude přibývat ruku v ruce s roustoucím zájmem o ekologii a životní prostředí.

Komisař pro spravedlnost Didier Reynedrs řekl, že: “Víc a víc lidí chce žít zelený život a já fandím firmám, které se snažit vyrábět produkty a služby s ohledem na životní prostředí a ekologií. Bohužel se ale najdou takový obchodníci, kteří se snaží za tuto image pouze schovat. Evropská komise se plně snaží chránit všechny spotřebitele i v tomto turbulentním přechodu na udržitelnější systém.”

Hlavní body:

Po širším šetření, komise a spotřebitelské orgány prohlédly detailněji 344 pochybných tvrzení a zjistili že:

  • více jak v polovině případů neuvedl prodejce dostatek informací, spotřebitel tak nemohl posoudit pravdivost
  • V 37% případů obsahovaly texty prodejců vágní a nic neříkající informace typu - “eco-friendly” nebo “udržitelný”
  • Ve více jak v 59% případů, nebyl prodejce schopen jednoduše poskytnout více informací.

Podle výsledku se komise domnívá, že ve více jak 42% případů se obchodníci a stránky opravdu snažili zákazníka oklamat. Informace byly převzaty z oficiálního webu Evropské komise ZDE.

No a jak je to u nás? U Svetroně ekologii berem vážně a nepodnikáme formou drop-shoppingu, tzn. nákupem z rozvojových zemí a podobně. Každý kus je originál z Německa a dalších, většinou západních zemí. Díky tomu je celý tento model obchodu ekologický a udržitelný. Tento koncept tak přispívá k opětovnému využití oblečení a tím pádem je daleko menší zátěží pro naši planetu. Dost často se totiž stává, že odložené věci jsou stále použitelné nebo dokonce úplně nové!

Nákupem v sekáči uděláte radost nejen sobě, své peněžence, ale také planetě!

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme obvykle párkrát za rok.
Nejčtenější na blogu
Doprava a Platební metody
Kontakty
Zákaznická podpora Svetroň
Zákaznická podpora Svetroň
(Po-Pá, 8-16 hod.)
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz